Gardensoftaniquetil's portal

Temat: Transit nowy 73.000 PLN
" />Przejrzałem forum, jednak widzę bardzo mało opinii na temat nowego Transita.

Planuję kupno nówki z salonu w leasing - raz podwyższony dach, silnik 2.5 110 KM - cena 73 tys netto + pakiet standart + wyposażenie 2 (klima, poduszka pasażera, czujniki świateł itp).

Opłaca brać takie cudo.

Na początku planowaliśmy coś francuskiego Peugeot, Citroen - jednak po zasięgnięciu troszkę opini - postanowiliśmy podnieść puap cenowy i wybrać coś z lepszej półki (chyba).

Posiadam Transita (97 rok - pełno rdzy) i oprócz blacharki - nie można narzekać, jaki będzie ten nowszy ? myślę że zabezpieczenia antykorozyjne - będą o niebo lepsze od tych z przedziału 97, którego dotychczas mam.

Może ktoś powiedzieć jak to z silnikiem 2.5 110 KM ? Awaryjny, dużo spala ? bo w necie bardzo mało informacji, oprócz katalogowych.

Patrzeliśmy coś w górę - VW ale to już było troszkę droższe - cena ok 90-100 netto, o mercedesach nie wspomnę.
Jako że to firma rodzinna, trochę pewnie autem się pojeździ i dlatego nei rzucaliśmy się na cenę.

Auto będzie wykorzystywane w stopniu średnim.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=5271



Temat: Leasing za i sprzeciw
" />W pierwszym zdaniu przepraszam ortodoksyjnych sierrafanów że nie dotyczy temat sierry.

Mamy sklep, w sklepie skończył się leasing na ciężarowe Caddy (kabina 2os i paka oddzielona trwałą przegrodą). Wszystko bardzo pięknie: rata w koszty, paliwo w koszty, opony serwis itp wszystko księgowy łykał. Auto ma wpis że jest ciężarowe.
Ponieważ jednak auto jest 2 osobowe a czasem trzeba przewieźć więcej luda to ojciec trzyma też Vectre, którą niektórzy kojarzą.
Aktualnie jest plan żeby zrobić myk i wziąć w leasing Caddy z dwoma rzędami siedzeń, będzie to już nie stricte ciężarowe auto tylko tzw. "z kratką". Z tego co wiem aktualne przepisy pozwalałyby i od takiego auta odliczyć wszystkie te rzeczy o których mowa powyżej, sytuacja ma się natomiast zmienić po nowym roku.
Mógłby ktoś nas oświecić w tej sprawie czy brać takiego kratkowca czy to w tej chwili się nie opłaca, albo czy jest możliwe że na dzień dzisiejszy auto uzyska homologację ciężarową a od stycznia przestanie ją spełniać?
Za bardzo się na tym nie znam a mam służyć radą, a wiem że tu tęgie głowy siedzą i kombinują.
Źródło: sierrafan.pl/viewtopic.php?t=13521


Temat: Porada
" />Cześć.

Mam do Was prośbę o poradę. Jest tutaj wiele osób, jedni jeżdżą zestawami, inni busami. Dlatego mam do Was pytanie.

Mamy z tatą pewną możliwość. Oddać czerwone Atego 1228 z 2001 roku, przebieg ~700 tyś. W firmie, w której jeździliśmy coraz bardziej krucho z robotą, i auto sporo czasu po prostu stoi pod płotem, albo robi kurs raz na 2 tygodnie. Więc sytuacja zła. Mamy propozycję, by wymienić się na Scanię 114L 380, 2000 rok, ~900 tyś. przebiegu + naczepa firana LUB platforma. Na obie naczepy załatwiona niby jest robota. Leasing za cały skład dość niski, z tym, że na 6 lat. Jest możliwość, że koleś wpłaci nam równowartość Atega, przez co leasing Scanii zmniejszy się do 3 lat. Więc już lepiej.

Lecz jest druga oferta. Wymiana fity fity, czerwone Atego na 3 letniego Craftera z kurnikiem i plandeką, robota niby na Danie, ale nie wiadomo na jak długo. Patrząc na giełdę ładunków i wolnych aut, to wolnych aut jest pełno do 2t, co za tym idzie - wygląda na to, że brak roboty na kurduple. Jedynie przemawia do nas atut, że nie ma tacha, więc można obrócić Danię dwa razy w tygodniu. Ale jak robota padnie, to trudno będzie znaleźć coś na tego VW.

Tak więc chciałbym zapytać Was o poradę, czy opłaca się brać już 9 letnią Scanię z prawie bańką na liczniku, czy może 3 letniego VW? Proszę tylko o rzetelne odpowiedzi, dzikie morały możecie zachować dla siebie...
Źródło: forum.ptforum.pl/viewtopic.php?t=9903


Temat: Moje M5 :)
" />gratuluje furacza! pozazdroscic.
ja przymierzalem sie do 530xi. no ale niestety za male to...


a co do leasingu to na firme sie oplaca. koszty leasingu sa nieporownywalnie mniejsze od kosztow kredytu. co miesiac masz koszt leasingu do odpisania od podatku i do 6 do odliczenia z VATu. wiec jak ktos ma dobrze prosperujaca firme to nic tylko brac na leasing. przy dobrym ksiegowym to calkowity koszt auta moze byc mniejszy niz koszt kupienia za gotowke

no ale to sie tyczy firm z pelna ksiegowoscia....
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5654


Temat: Porada
" />Cześć.

Mam do Was prośbę o poradę. Jest tutaj wiele osób, jedni jeżdżą zestawami, inni busami. Dlatego mam do Was pytanie.

Mamy z tatą pewną możliwość. Oddać czerwone Atego 1228 z 2001 roku, przebieg ~700 tyś. W firmie, w której jeździliśmy coraz bardziej krucho z robotą, i auto sporo czasu po prostu stoi pod płotem, albo robi kurs raz na 2 tygodnie. Więc sytuacja zła. Mamy propozycję, by wymienić się na Scanię 114L 380, 2000 rok, ~900 tyś. przebiegu + naczepa firana LUB platforma. Na obie naczepy załatwiona niby jest robota. Leasing za cały skład dość niski, z tym, że na 6 lat. Jest możliwość, że koleś wpłaci nam równowartość Atega, przez co leasing Scanii zmniejszy się do 3 lat. Więc już lepiej.

Lecz jest druga oferta. Wymiana fity fity, czerwone Atego na 3 letniego Craftera z kurnikiem i plandeką, robota niby na Danie, ale nie wiadomo na jak długo. Patrząc na giełdę ładunków i wolnych aut, to wolnych aut jest pełno do 2t, co za tym idzie - wygląda na to, że brak roboty na kurduple. Jedynie przemawia do nas atut, że nie ma tacha, więc można obrócić Danię dwa razy w tygodniu. Ale jak robota padnie, to trudno będzie znaleźć coś na tego VW.

Tak więc chciałbym zapytać Was o poradę, czy opłaca się brać już 9 letnią Scanię z prawie bańką na liczniku, czy może 3 letniego VW? Proszę tylko o rzetelne odpowiedzi, dzikie morały możecie zachować dla siebie...
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21306


Temat: Jakie średnie spalanie i kilometrówka.
" />Jeżeli będziesz jeździł samym autem bez przyczepki/przyczepy tachograf nie jest Ci do niczego potrzebny. Oczywiście jak chcesz możesz sobie go zamontować, nikt Ci nie broni. Jeżeli masz już tachograf zamontowany to musisz go używać, bez znaczenia na to że przepisy pozwalają poruszać się takim pojazdem bez tacho. Jest - musi być używane.
Żadne kursy, certyfikaty, licencje nie są Ci potrzebne w transporcie o DMC pojazdu poniżej 3,5t. Idziesz rejestrujesz DG i możesz zaczynać jeździć.
Jeżeli chcesz brać auto w leasing, albo na kredyt, wiedz sobie, że żaden bank, ani firma leasingowa nie da Ci go tak od ręki. Twoja firma musi mieć minimum półroczny staż, żeby dostać w ogóle jakiś kredyt. Używki nie opłaca się kupować, gdyż w większości są tak skatowane, że strach tym jeździć, a jak Ci się zepsuje w trasie to ty za to bulisz.


">) Najnowsze automaty Mercedesa ze skrzynia POWER SHIFT ponoć palą mniej paliwa ... automat jest (niby) na tyle inteligentny ze odpowiedni dobór przełożeń powoduje mniejsze spalanie - jest to jednak wiedza teoretyczna i wynikająca z informacji mercedesa o swoim nowym produkcje ( wiadomo ze zachwalaja)

Coś wam się pomotało, bo ja nic a skrzyniach MB nie pisałem..
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13477


Temat: Jakie średnie spalanie i kilometrówka.
" />Możesz jeździć, założyć własną firmę ale TYLKO na wozach DO 3,5t. Nie potrzeba żadnych dodatkowych uprawnień.
Tacho nie obowiązuje w żadnym samochodzie posiadającym DMC do 3,5t włącznie.

Ale tutaj uwaga- jeśli chcesz wozić busem ludzi to możesz ich wozić na KAT. B tylko 9 wraz z kierowcą. Jeśli będziesz chciał wozić więcej osób niestety potrzebne Ci będzie PJ kat. D czyli na autobus, oraz kursy.

Miesięcznie na zestawach robią różnie- niektórzy 10 niektórzy 20 a nawet 25tys. więc skala, rozpiętość jest duża.

">Jeżeli chcesz brać auto w leasing, albo na kredyt, wiedz sobie, że żaden bank, ani firma leasingowa nie da Ci go tak od ręki. Twoja firma musi mieć minimum półroczny staż, żeby dostać w ogóle jakiś kredyt. Używki nie opłaca się kupować, gdyż w większości są tak skatowane, że strach tym jeździć, a jak Ci się zepsuje w trasie to ty za to bulisz.

Święte słowa.


Pozdrawiam

Wojtek
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13477


Temat: Nowe Volvo FH/FH16
" />
">W grudniu można było kupić FH 440 XL za 57 tyś EUR (EUR 3.7) a teraz jest 55 tyś EUR. Tyle, że EUR jest po 4.5.
Netto? Mniej więcej w tym pułapie cenowym można kupić dwuletnie FH, także pomimo kryzysu i wysokiego kursu euro, warto pokusić się o kupno nowego auta, bo chyba już lepszej okazji prędko nie będzie. No ale niestety wielu nie stać na ten krok.

Ceny brutto. Masz rację, nadal będzie opłacało się brać nowe auta, gdyż wedle prognoz ( może nie od razu) złotówka będzie się umacniać i siłą rzeczy w przypadku brania auta w leasing, czy najem rata będzie się zmniejszać. Świetny krok to było kupno auta właśnie w Grudniu albo Listopadzie.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11627


Temat: Praca na własnej działalności - opłacalność.
" />Jak najbardziej realne!! Napewno koledze chodzi o busa do 3,5t

Jeżdże w tej branży wiec wiem to z doświadczenia.

ja tez myślałem o wlasym transporcie do 3,5t ale po przejrzeniu internetu doszłem do wniosku że rynek busów w polsce to totalne DNO!! ludzie potrafią jeździć nawet za 60gr/km!!! poprostu paranoja żeby się taka robota opłaca to musisz zarabiać min 1,20zł/km, poniżej nie ma się co brudzić, bo przyjdzie kiepski miesiąc auto padnie i jeszcze będziesz musiał dołożyć do tego bagna.

teraz sobie pomyśl co twój znajomy ma z życia?? praktycznie nonstop praca! niewiem jakie ma auto i ile mu pali ale przypuszczam że paliwo wynosi go ok 50-60gr/km, wiec zostaje mu ok30gr/km na opłacenie: ubezpieczenie, ZUS, Podatek dochodowy, podatek vat, NAPRAWY, rata za samochód jesli jest, aha no i oczywiście wypłata tylko jak już pisałem wczesniej nie zawsze zostanie na tą wyplatę.....

Aha i jeszcze jedno, transport w branży mięsnej należy do transportu ciężkiego,kiedys spotykałem gościa pod hurtownią który leciał ze śląska nad morze iveco daily do3,5t gdzie ładował na niego 4t samego ładunku!!! reszte sami sobie dopowiedzcie...

kupujesz nowe auto w leasing, spłacasz przez 5 lat, po tym czasie musisz już brac kolejne bo tamte nadaje się już na złom, a przez te 5 lat ile wydasz na naprawy to już nie mowie, w mojej firmie 3 Iveco Daily miały już mosty remontowane, koszt ok 8000zł a niech przyjdą jeszcze z dwie usterki w tym miesiącu ..... wydasz od ręki 10000zł na naprawy?? hehe

trochę się rozpisałem ale jakbyście chcieli cos jeszcze wiedzieć to pytajcie

pozdro
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24963


Temat: Leasing , kredyt , gotówka ....
Jakoś nikt nie potrafi mi powiedzieć jaka jest różnica między kredytem a leasingiem ... tzn. z tego co się dowiedziałem to kujując na kredyt staję się właścicielem np. auta i jesli nie mogę spłacić go to wtedy płaci przykładowo moja najbliższa rodzina, czyli kasa jest ściągana do końca.
Natomiast leasing jest na takiej zasadzie że aż do końca auto nie jest nasze tylko Leasingodawcy i jeśli np. w połowie spłacania zrezygnujemy z auta to wtedy kasa przepada a auto wraca do leasingodawcy ....

Tylko na czym polega opłacalność leasingu / kredytu ?
Jeśli np. ktoś ma gotówkę, która i tak leży na koncie, na małej lokacie i nie zamierza nią obracać to wtedy lepiej kupić auto za gotówkę ? Kiedy się opłaca brać leasing ? Rozumiem że kredyt bierze się wtedy gdy nas nie stać na auto, lub nie chcemy wydawać kasy którą możemy obrócić i mieć jej 2 x tyle ....
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=76171


Temat: Leasing , kredyt , gotówka ....
leasing jest kosztem odpisywanym od podatku jak prowadzisz dzialalnosc gospodarcza, kredyt nie. kwestia wlasnosci jest taka jak mowisz..

Jeśli np. ktoś ma gotówkę, która i tak leży na koncie, na małej lokacie i nie zamierza nią obracać to wtedy lepiej kupić auto za gotówkę ? Kiedy się opłaca brać leasing ? Rozumiem że kredyt bierze się wtedy gdy nas nie stać na auto, lub nie chcemy wydawać kasy którą możemy obrócić i mieć jej 2 x tyle ....
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=76171


Temat: [e38]
" />milek, jeszcze jest taka sprawa że te auto bedzie w kredycie na firmę i bedę mogł sobie odsetki naliczane przez bank odliczyć od dochodu. Obecnie nie opłaca się brać auta w leasing
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3960


Temat: Firma transportowa

Czyli z tego wynika że najlepiej nic nie robić siedzieć w domu i brać kuroniówkę.

Na chłopski rozum:

Zestaw 24 tony

2,70 zł za kilometr
38liter na 100 kilometrów
20 000 kilometrów miesięcznie ( trzy razy do Madrytu i z powrotem)
=
54tys (20 tys km x 2,70 zł/km)
-28 576 zł (koszt ropy po cenie 3,76 zł/litr)
=
25 424 PLN
25 tys brutto jeszcze trzeba odjąć kochany ZUS, opony liczę dwa razy do roku, ewentualne usterki, zakładam że zestaw jest mój i jeżdżę sam przez pierwszy rok żeby uskładać na drugi zestaw.

Według mnie to sie w ogóle nie opłaca.

A i jeszcze jedno zauważyłem że na forum nie ma wypowiedzi ludzi którzy prowadzą transport międzynarodowy, za to są ludzie którzy szukają odpowiedzi i mają masę wątpliwości bo nie jest sztuką wtopić 200 tys zł. KOTO NIE RYZYKUJE TEN NIE MA


Spojrz troche realnie
po 1 jak zrobisz sam 20 tys km miesięcznie to jest po prostu super kierowca. 12 tys powinno sie zrobic jak jedzie jeden kierowca
Po 2 zus to tylko 800zl (wlasciciel firmy i przez 1 rok po zalozeniu firmy okolo 250zl)
po 3 opony 2x do roku? to nie zle musisz zapierdalac, aby po 70 tys kilemetrow opony zjechac.
po 4 Gdzie Ci auto spali 38? jak sam jedziesz i spokojnie (scania 380 konna nie powinna niz 32 litry spalic)
po 5 dochodza naprawy, winieta, ubezpieczenie, podatek od srodkow transportu + ewentualnie oplata za autostradę (winieta 2500zl (poniezej euro 2) , ubezpieczenie 2000zl, podatek bodjaze tez chyba 2000zl = 6500zl rocznie = okolo 600zl miesiecznie + tam opony co jakims tam czas) zakladamy jeszcze ze nie placimy za remony, mandaty i kary.

2.7zl/km to troche malo, jak dobrze poszukasz dostaniesz bezposiednio od firmy za 3zl/km w jedna strone (druga trzeba sobie znalesc. Zalozmy, ze z powrotem dostniesz 2.7zl/km)

Jezeli sam jedziesz i zrobisz 12 tys km to wyjdzie 34tys zł po odjeciu paliwa to jest 14 tys zl


Reasumujac 34 tys - 14 tys(paliwo) - oplaty (zalozmy, ze na miesiac z naprawami 4000zl) - 4 tys leasing = 12 tys zl (w tym dostnaniesz jeszcze zwrot vatu po 3 miesiach za paliwo to bedzie okolo 2500zl na miesiac z jednego auta dla Ciebie)

podliczajac tak na szybkiego po zaplaceniu oplat, kosztow i leasingu i jak sam jezdzisz to wyjdzie okolo 15 tys/miesiac) Jezeli dla kogos 15 tys miesiecznie to jest malo to juz jego sprawa.
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=1924


Temat: Zakup S2C - kilka pytań od amatora
Witam wszystkich,

noszę się z zamiarem kupna S2 w combi i mam kilka pytań dotyczących dodatkowego wyposażenia. Dodam, że będzie to mój pierwszy zakup nowego samochodu i przez ostatnie 10 lat jeździłem Renault Megane 96 rocznik dlatego doświadczenie za kierownicą może i jakieś mam ale mam małe doświadczenie jeśli brać pod uwagę ilość testowanych aut i rozwiązań.

1. Czy warto brać alarm od skody za 1200 PLN? Tutaj konkretnie pytanie czy nie lepiej założyć w jakiejś firmie zewnętrznej co przynajmniej w teorii utrudni ewentualną kradzież auta?
2. Planuję do samochodu wstawić ukryty nadajnik GPS żeby ewentualnie jak mi ktoś zakosi samochód łatwiej namierzyć. Czy takie urządzenia są trudne do wykrycia dla złodzieja?
3. Czy warto dopłacać za bezkluczykowy system obsługi 1500 PLN?
4. Czy Skoda nie zrezygnowała z dachu Sunroof w modelach kombi bo w najnowszym cenniku ze strony taka opcja jest tylko dla sedana? No i czy wogóle jest sens wydawać około 4000 PLN za taki dodatek?
5. Czym różni się przygotowanie pod telefon GSM II a GSM III?
6. W standardzie w wersji Platinium mam instalacje radiową bolero z ośmioma głośnikami. Czy opłaca się brać system 10 głośników za 1700 PLN? Bo to trochę wychodzi tak jakby dopłacało się 1700 PLN za dwa głośniki. Czy one czymś się różnią?
7. Chciałbym sobie sprawić 18 calowe felgi Themisto. Czy waszym zdaniem nie odbije się to na komforcie jazdy na naszych polskich drogach? Pytam, bo moje doświadczenie ogranicza się do mojej renówki gdzie mam 13 calowe felgi. Przy 18 będzie dużo niższy profil? czy 18 to nie przegięcie jak na rodzinowóz?
8. Co to znaczy inkrustacja wnętrza w kolorze metalicznym Mirage? o co tu biega i jak to wygląda?
9. No i pytanie już o samą sprzedaż. Ile udało się wam rabatu wytargować u sprzedawcy? Mi na razie udało się 10%. A nie ukrywam że liczyłem na 15% Czy jest szansa, że uda mi się więcej. Wiem, że jak przez firmy leasingowe się bierze samochód na firmę to niektórzy mają niezłe rabaty u producentów. Przykładowo w mojej firmie leasingodawca w citroenie ma 30% natomiast w volkswagenie tylko 10%. Ja będę kupował prywatnie więc gotówka+kredyt.

Na razie tyle pytań przychodzi mi do głowy
Źródło: skodaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5166