Gardensoftaniquetil's portal

Temat: paszport
" />Kolego duża część Europy, Unia Europejska - tam wymagany jest tylko dokument tożsamości jak np. tymczasowy dowód osobisty,bądź po prostu dowód osobisty może warto taki dowód wyrobić czekasz 2,3 tygodnie, a niemal wszędzie z nim jeździsz i samolotem i wszystkim. Paszport to tylko na wschód.
Źródło: alk1b40.nastolatek.pl/forum/viewtopic.php?t=35408



Temat: Niemieckie tablice, rejestracja
Można ta takich tablicach jeździć (też przez miesiąc jeździłem miałem ubezpieczenie) pan z drogówki mnie JEDNAK oświecił że na tablicach niemieckich moge jeździć pod warunkiem że mój dowód rejestracyjny jest ważny (ja auto niestety miałem auto wyrejestrowane w de a nie zarejestrowane w PL czytaj niczyje ) więc ni mogłem sie poruszać po drogach żadnego państwa :) Gdybym wykupił tablice tymczasowe to mógłbym jeździć tylko do końca ważności tych tablic a nie do końca ubezpieczenia bo jedno i drugie musi być ważne itp ..

i jeszcze znalazlem cos takiego:

Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej pociągnęło za sobą szereg zmian przepisów, także tych dotyczących kierowców.

Od 1 maja 2004 r. każdy Polak legitymujący się ważnym prawem jazdy może prowadzić auto zarejestrowane w jednym z państw Wspólnoty bez żadnych ograniczeń.

Funkcjonariusze policji zatrzymując do kontroli samochód np. na niemieckich ?blachach? sprawdzą, czy kierowca ma ważne prawo jazdy, dowód rejestracyjny i dowód opłaty Fot. VW ubezpieczenia OC. Żadne inne dokumenty nie będą w tym przypadku wymagane ? mówi podinspektor Wojciech Pasieczny ze Stołecznej Komendy Policji.

We wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązują ubezpieczenia będące odpowiednikiem naszego OC. Po 1 maja 2004 r., kiedy staliśmy się członkami Wspólnoty, ubezpieczenia te są w naszym kraju respektowane, podobnie jak nasze w UE. Zgodnie jednak z przepisami samochód musi być ubezpieczony w państwie, w którym jest zarejestrowany ? mówi Mariusz Wichrowski, prezes Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Zgodnie z przepisami nabywca auta ma 30 dni od daty podpisania umowy kupna-sprzedaży na zarejestrowanie samochodu w Polsce.
Użytkownik misiek_pl edytował ten post 07 październik 2008 - 08:18
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=64534


Temat: Rejestracja Frotki z Unii
" />Ktoś mi napisał abym opisał procedurę rejestracji autka zakupionego w Unii więc to czynię. Przykład - Niemcy.

1. Kupujemy.
mamy mieć umowę kupna, brief, dowód rejestracyjny w którym jest pieczątka o wymeldowaniu pojazdu.
2. Jeśli jedziemy lawetą to jedziemy, jeśli jedziemy na kołach to potrzebujemy tymczasową rejestracje. Pojazd musi posiadać ważny przegląd w Niemczech. W urzędzie kupujemy tymczasowe numery (czerwone) co wiąże sie z bieganiem między różnymi punktami (tablice są wytłaczane na poczekaniu w odpowiednim warsztacie, papiery w urzędzie). Całkowity koszt tych numerów to około 170Euro, i są one ważne coś kolo 30 dni - dokładnie nie pamiętam bo ja ich nie brałem.
Są jeszcze żółte tablice, ważne 5 dni. Ich koszt to 121,5 Euro. I co ważne są one ważne tylko w DE - nie są one legalne w Polsce. Wiele ludzi na nich jeździ chyba nie wiedząc jak to naprawdę jest. Z tablicami dostajemy tymczasowy dowód rejestracyjny.
3. Na granicy DE-PL stajemy w normalna kolejkę samochodów, pogranicznicy chcą zobaczyć brief i tymczasowy dowód rejestracyjny.
4. tłumaczenie przysięgłe umowy, briefu i wymeldowania.
5. w kraju jedziemy na pierwszy przegląd - 189zł + 35zł jak mamy hak.
Wymagają tłumaczeń dokumentów i muszą zobaczyć numer na ramie. Czasami poszukiwania długo trwają....
6. w Urzędzie Skarbowym składamy wniosek o papier stwierdzający, że nie musimy płacić Vatu czy coś. Chyba VAT-24 i dostajemy VAT-25, czy coś podobnego. 160 zł i czekamy tydzień.
7. w Urzędzie Celnym składamy papier, że niby chcemy zapłacić akcyze. Wypełniamy wniosek, potwierdzenie zapłacenia 17zł (szczegóły powiedzą w tym UC). Tutaj możemy nie przyznawać się że mamy tłumaczenia - będzie taniej na ksero. Dostajemy kwitek z kwotą do zapłaty. Wyliczamy ją sami - 13,6% od wartości na umowie po kursie Euro z dnia zakupu autka. Kurs wisi w gablotce. Czekamy koło tygodnia - aż kasa akcyzy dotrze na konto UC.
8. Płacimy gdzieś tą kwotę akcyzy.
9. Kiedy mamy już papiery z UC i US możemy sie rejestrować.
10. Do Urzędu Komunikacji idziemy z opłaconym kwitkiem opłaty recyklingowej (szczegóły w UK) - 500zł
11. Rejestracja w okienku to 257,5zł. Umowa, wymeldowanie, brief + ich tłumaczenia, papiery z US i UC, wniosek o rejestracje, chyba wszystko.
Źródło: opelfrontera.pl/forum/viewtopic.php?t=308


Temat: Niemcy-Polska
" />Mam pytanie bo ja sobie teraz wyrabiam dowód tymczasowy 12 sierpnia będę miał Mogę tylko jeździć po państwach Uni Europejskiej tak
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9262