Gardensoftaniquetil's portal

Temat: Problem z temperaturą
gip, po pierwsze popraw masy na silniku i skrzyni. Huśtawka temperatury w takt zmian obciążenia wskazuje że pływa Ci napięcie na desce przy włączaniu prądożernych odbiorników.
Kolejna sprawa to wysoka temperatura, może to być uszkodzony czujnik i podaje zły odczyt. Aby to stwierdzić należałoby zmierzyć temperaturę rzeczywistą [diagnostyka albo jakaś prowizorka] albo zainwestować w nowy czujnik. Mowa o czujniku niebieskim- odczyt temp. na deskę. Zakładam że wentylator jest załączany i wyłączany czyli panuje nad jakąś temperaturą.
Przy jednym wentylatorze o jednej prędkości termowłącznik na chłodnicy ma tylko 2 piny.
Źródło: 306team.pl/forum/viewtopic.php?t=1509



Temat: [CB] Wspomaganie kierownicy

Czesc mam problem z wspomaganiem elektrycznym kierownicy załanczam stacyjke (silnik nie pracuje)na kierownicy mam drgania prawdopodobnie silnik wspomagania co sie stało???kontrolka eps sie nie swieci

pozdrawiam Dajkon


wpierw sprawdz czujniki - tak na dziendobry! czujnik predkosciomierza w skrzyni, obrotomierza (ten nie wiem gdzie sie znajduje) i jest jeszcze jeden czujnik polozenia biegow. te trzy czujniki wplywaja na dzialanie EPS. mi sie wspomaganie wylaczalo gdy rozwalil mi sie czujnik predkosciomierza! predkosciomierz nie dzialal. ale wspomaganie dzialalo jezeli nie przekoroczylem predkosci tak ok 80km/h - rozlaczalo sie w chwili gdy wlaczalem 5 bieg. tez wystepowaly drgania!
Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=5051


Temat: Kod błędu 54 !! Pomocy !! D15Z6
Witam

Problem dotyczy Hondy Civic 97' 1,5 VTEC, D15Z6
Od jakigos czasu zapala mi się żółta kontrolka silnika i w tym momencie nie zapala mi się zielona kontrolka ECONOM Pojechałam do mechnika pod złącze diagnostyczne i kod błędu to 54. Wg mechanika i jego książek jest to błąd czujnika prędkości. I powiedział że w zasadzie to nie wie jak to naprawić.

Później na stacji zauważylam że mam strasznie zapowietrzony bak, gdy się na stacji odpoiwetrzył kontrolka już się nie paliła i mogłam wejść na program ECONOM. myślałam że tu problem się rozwiązał - zatkany odpowietrznik baku, czy cos. Od czasu do czasu po prostu gdy się zapalała kontrolka stawałam i otwierałam bak zasyczało i mogłam jechać dalej.

Natomiast od ostatnich dwóch dni kontrolka pali się ciągle bez względu na to czy bak jest odpowietrzony czy nie
Co to może być ?!

Proszę poradzcie coś.

Z góry dzięki i pozdrawiam
Źródło: honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=4405


Temat: ile macie na termometrach - na zewnątrz?
Dnia pięknego Mon, 21 Dec 2009 21:02:43 +0100, osobnik zwany JoteR
wystukał:
[color=blue]
> "masti" napisał:
>[color=green][color=darkred]
>>>>> Dlatego stacje meteo robią pomiary na zestandaryzowanej wysokości
>>>>
>>>>
>>>> 2m.
>>>
>>> Niekoniecznie,[/color]
>>
>> masz inne wytyczne?[/color]
>
> Przecież podałem odnośnik.
> [url]http://www.label.pl/po/metstacja.html[/url][/color]

"na wysokości 200 cm nad powierzchnia ziemi - klatkę meteorologiczną
LB-719 z czujnikiem temperatury i wilgotności względnej powietrza ÄŹżË
termohigrometrem LB-710R; "

o tym właśnie mówilismy

[color=blue]
>[color=green][color=darkred]
>>>wiatromierz na ten przykład[/color]
>>
>>
>> a co to ma wspólnego z termometrem?[/color]
>
> Tyle samo, co temperatura odczuwalna. Jak ją wyliczysz bez pomiaru
> prędkości wiatru?
>[/color]
nie wyliczę, ale to nie zmienia wysokości zawieszenia termometru :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=91705


Temat: [LICZNIK] Bikemate F29

Rany, to proste :D Wpisuję dane z wycieczki na Bikestatsa ( chyba wiesz co to :P ), czyli czas i dystans. I BikeStats sam oblicza średnią, robi to poprawie. Nie, ale teraz chociaz moge zgadnac :-)
http://www.bikestats.pl/
?

Nie wiem co prawda po co az uzywac serwisu internetowego do prostego wyliczenia. Bikemate liczy przeciez dystans i czas wycieczki, wiec dziele jedno przez drugie i mam srednia predkosc (o ile w licznikach rowerowych jest to poprawne: czujnik ruchu jest tylko w jednym miejscu, moze jest jakas korekta bledu?).

edit Sprawdzilem oba obecne odczyty w licznikach, w jednym srednia jest wieksza o 0.9km/h w drugim o 0.7km/h. Watpie aby mozna bylo zepsuc tak prosta funkcje wiec podejrzewam, ze licznik ma wbudowany jakis inny system liczenia przecietnej funkcji -- moze biora mediane? W kazdym razie mogliby to kurcze udokumentowac. Dzieki za uwage, dorzuce do recki.

milego dnia, hej
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=5673


Temat: licznik sigma 1200 plus (problem)
Witam!
Problem jest taki, że licznik na jednym rowerze chodzi normalnie a na drugim nie. A został zakupiony do tego roweru na którym właśnie nie chodzi. Licznik włącza się po przejechaniu dość długiego (stosunkowo długiego) odcinka, jak już się odpali to chodzi z dużym opóźnieniem, jak przyśpieszę to dopiero po jakimś czasie zaskakuje, efekt jest taki, że prawie cały czas pokazuje tą samą prędkość. Generalnie to wyświetla co chce. Jednak te objawy są widoczne tylko na jednym rowerze po przełożeniu do drugiego rowerka chodzi tak jak powinien. Rowery różnią się tym, że jeden ma prądnice w przedniej piaście a drugi nie. Wygląda na to, że ta prądnica zakłóca sygnał wysyłany z czujnika zamontowanego na przednim widelcu (licznik jest bez przewodowy). Czy to jest normalne? Czy niema żadnych norm na takie oddziaływania? Czy komuś działa licznik bezprzewodowy w sąsiedztwie prądnicy? W instrukcji nie znalazłem nic na taki temat. Licznik jest nowy, ma parę dni a wszystkie baterie są w idealnym stanie (nówki i sprawdzane 3 razy przezemnie)
Proszę o pomoc i jakieś sugestie:(
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=8423


Temat: Czujniki prędkości - a ich awaria

Jest jakaś procedura gdy wszystkie czujniki prędkości zawiodą? :?: Jest, i owszem, w każdym samolocie! Nazywa się to - "Airspeed unreliable". W skrócie - procedura polega na: wyłączeniu AP/AT, utrzymaniu położenia przestrzennego (pochylenie/przechylenie); w checklistach są tabele jakie utrzymywać pochylenie, jaką moc/obroty aby samolot właściwie się wznosił/utrzymywał lot poziomy/opadał. Strasznie upier...wa C/L, ale - da się!
Źródło: lotnictwo.net.pl/showthread.php?t=21130


Temat: Prędkościomierz a TC i ABS
oki właśnie wracam z Tech2 i niestety lypsztyk. Nie można się było połączyc z ABS. Jedynie w układzie silnika był błąd "brak impulsu prędkości pojazdu" i tyle. Czy to jednak będzie ten sterownik ABS czy są jeszcze jakieś inne opcje? Dopiszę jeszcze tylko to iż w nocy dziś miałem w mieście ładną deszczową ulewę i gdy wsiadałem do auta to przez 5 min wszystko działało ale później niestety znów przestało. Sądzę że wilgoc ma wpływ na to że raz działa a jak sie już silnik podgrzeje to przestaje. Dlatego też nie wiem czy steronik czy jakiś czujnik :( Pozdrawiam i czekam na info.
Źródło: forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=46351


Temat: lampka wtrysku
Najłatwiej podłączyć samochód pod komputer, żeby sprawdzić, co jest uszkodzone. Rozumiem jednak, że w tej sytuacji trzeba by auto holować, albo sprowadzić kogoś z odpowiednim komputerem.
Natomiast jeżeli samochód nie daje się wcale uruchomić to najczęściej jest padnięta pompa paliwa lub czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korboewgo. Ponieważ, jak napisałeś, niedawno była dokonywana naprawa silnika, więc może coś się dzieje z połączeniami elektrycznymi w/w elementów - np. może ktoś przez nieuwagę uszkodził przewody od czujnika.
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=3888


Temat: Nurtujacy problem...
Nurtujacy problem...
  Witam. Ponownie wracam z problemem obrotow. Jak we wczesnieszych postach pialem ze mam, zreszta jak wielu z Was problem z wieszajacymi sie obrotami... wyszlo ze to uszkodzony silniczek krokowy i VSS... Wiec rada by narazie nie kupowac owych czesci to je odpiac... i teraz tak - odpialem krokowca i czujnik predkosci jazdy i: obroty sie nie wieszaja (tzn. wszystko jest powiedzmy w porzadku tylko podczas jazdy na niskich biegach czuc ze ciagnie autko do przodu... jak wysprzegle go to na chwileczke slychac jak te obroty sa dosc zancznie wyzsze ale po sekundce spadaja na powiedzmy optymalny poziom... na wyzszych biegach albo tego nie ma albo jest praktycznie niezauwazalne...), zas jesli pozostawie odlaczonego krokowca i podlaczony VSS to hamowanie silnikiem jest do samego konca, obroty (w trakcie jazdy) sa ok tylko gdy auto stanie to na luzie obroty dosc znacznie podnosza sie (nie wiem na ile bo nie mam obrotomierza... nie sa az tak wysokie zeby wylo czy cos ale 800 czy 1000 to na pewno nie sa... ) wiec teraz pytanie do was - na jakim rozwiazaniu lepiej jezdzic dopoki nie wymenie tych czesci... Dodam ze przy podlaczonym VSS spala mi gdzies (tak pi razy oko bo sprawdzalem - przejechalem 40 km i spalil ok 2.3 litra) przy odlaczonych obu tych rzeczach jeszcze nie sprawdzalem ile pali... ale w/g was ktore rozwiazanie jest w tym wypadku lepsze???

Dodam tez ze przy podlaczonych obu urzadzonkach obroty sie wciaz wieszaja... tzn. mechanik dokrecil jakas srube w krokowcu do oporu i obroty wieszaja sie dopiero po jakims czasie jazdy...
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=41525


Temat: Trochę modów w moim Essim - poradźcie

  Ok. Poczytałem tamet podanu w linku o tych budzikach elektronicznych i wszystko fajnie, tylko jak już pisałem - nie znam jeszcze Fordów zbyt dobrze, więc trochę się w tym gubię. A w tamtym temacie nie ma odpowiedzi na podstawowe (jak dla mnie) pytanie. Co mam zrobić z linką od prędkościomierza?? Bo zrozumiałem, że żeby zmusić nowy licznik do mierzenia prędkości, to muszę się wpiąć w czujnik prędkości. Tylko co zrobić z tą linką? ma sobie wisieć, czy jak?
Źródło: fordforum.pl/showthread.php?t=81635


Temat: renault megane coupe 96r
Czujnik prędkosći(impulsator) jest w skrzyni biegów.Szukaj po przewodach.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=10411


Temat: Telemetria + dodatki. Układ przesyłający parametry lotu
Witam!

Mimo, że elektronika jest moim podstawowym hobby, modelarstwo było wcześniej ale mniej intensywnie rozwijanym zajęciem.
Ze względu na słabsze umiejętności budowania modeli, stworzyłem depronowego RWD5 którego budowę obecnie kończę. Ma stać się egzemplarzem testowym.

Chciałbym przedstawić projekt urządzenia - układu, który będzie miał możliwość przesyłu danych z pokładu samolotu na ziemię:



1. Złącze I/O - wejście do pomiaru napięć (3), wyjścia typu ON/OFF (2) lub UART do np.: odbiornika GPS lub innych urządzeń.
2. Złącze do podłączenia odbiornika - możliwość sterowania ON/OFF pinów na wyjściu (odczyt danych w pełni proporcjonalny)
3. Czujnik ciśnienia wraz z 16 bit przetwornikiem A/D rozdzielczość przy pomiarze wysokości 20 cm, możliwość kalibracji.
4. Akcelerometr 3-osiowy - do pomiaru położenia lub przeciążeń.
5. Mikrokontroler - układ sterujący pracą całego układu
6. Transceiver - moduł komunikacji w obie strony. Pracuje na cz. 868MHz, zasięg kilkaset metrów, antena długości ok 9 cm

(Niektórych układów na płytce nie ma ze względu na brak bibliotek w Eagle)
Na ziemi będzie znajdował się odbiornik wraz z wyświetlaczem (obecnie w fazie projektu). Dane przesyłane w postaci paczki, wraz z CRC, prędkość transmisji nawet do 115 kB/s.

Pobór prądu przez nadajnik w granicach 30 mA.

Proszę o sugestie dotyczące rozbudowy układu. Co można dodać lub co nie potrzebne.
Możliwości są duże. Potrafię biegle pisać programy na mikroprocesory. Istnieje możliwość podpięcia np kart mikroSD do zbierania danych. Odbiornik posiadać będzie złącze USB do komunikacji z PC - przesyłanie danych, zapis do excell itp. Można dodać jeszcze układ optoelektroniczny do pomiarów obrotu śmigła.

Pozdrawiam,
Piotr
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=26112