Gardensoftaniquetil's portal

Temat: Precz z autoryzowanymi oszustami.
Thu, 16 Dec 1999 13:43:41 +0100, "Andrzej"
<andrzej.kalinow@wroclaw.ptk.pl napisał(-a):

Bo trudno w tym się doszukać logiki. Np. dlaczego części zamienne w serwisie
autoryzowanym kosztują na ogół 2 razy drożej, niz te same części w innym


na pewno nie zawsze: reflektor Valeo do peugeota  306: w ASO 225
złotych, a w sklepie "niezależnym" od 300 do 370 złotych

Źródło: topranking.pl/1608/precz,z,autoryzowanymi,oszustami.php



Temat: Precz z autoryzowanymi oszustami.
-----Oryginalna wiadomość-----
Od:        jareka1@dawid.com.pl [SMTP:jareka1@dawid.com.pl]
Wysłano:  20 grudnia 1999 19:38
Do:        pl-misc-samoch@newsgate.pl
Temat:     Re: Precz z autoryzowanymi oszustami.

Thu, 16 Dec 1999 13:43:41 +0100, "Andrzej"
<andrzej.kalinow@wroclaw.ptk.pl napisał(-a):

Bo trudno w tym się doszukać logiki. Np. dlaczego części zamienne w
serwisie
autoryzowanym kosztują na ogół 2 razy drożej, niz te same części w innym
na pewno nie zawsze: reflektor Valeo do peugeota  306: w ASO 225
złotych, a w sklepie "niezależnym" od 300 do 370 złotych

        Wyjatek potwierdza regule... Np. tarcze hamulcowe do VW Golfa III -
w ASO w Sopocie 200 zl / szt. (same tarcze, bez wymiany), poza ASO - 300 zl
za tarcze + klocki z wymiana!
        Pozdrawiam,
        Piotr Krachel


Źródło: topranking.pl/1608/precz,z,autoryzowanymi,oszustami.php


Temat: Profesjonalne naprawy powypadkowe
AUTO 2000
Profesjonalne Naprawy Powypadkowe
Samochód zastępczy na czas naprawy
00-828 Warszawa, al. Jana Pawła II 15, Biurowiec ILMET Ip, Tel. 697-78-99,

Szanowni Państwo!
Jesteśmy firmą która od kilku lat z powodzeniem zajmuje się profesjonalną
naprawą powypadkową samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, oraz
bieżącymi naprawami serwisowymi. Zapewniamy kompletną bezgotówkową obsługę
powypadkową.
W zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych współpracujemy ze wszystkimi
firmami ubezpieczeniowymi na terenie kraju. Szkody komunikacyjne rozliczamy
w systemie AUDATEX i EUROTAX.
Zlokalizowane pod Warszawą i wyposażone w nowoczesny sprzęt warsztaty
pozwalają na wykonywanie napraw na najwyższym poziomie i w krótkich
terminach :
ramy rozciągająco - pomiarowe, kabiny lakiernicze, stanowiska diagnostyczne
itp.
Zapewniamy wszystkie części zamienne oraz holowanie na terenie kraju i poza
jego granicami 24h/dobę.
Biuro Obsługi Klienta znajduje się w Centrum Warszawy co ułatwia osobom
korzystającym z naszych usług pozostawianie i odbiór samochodów.
Interesującą dla Państwa propozycją jest wypożyczalnia samochodów
zastępczych na czas naprawy. Firmy oraz osoby fizyczne, których pojazdy
naprawiamy mają zapewnioną szybką
i uproszczoną formę wynajmu.
Dostęp do naszych samochodów jest natychmiastowy i dostarczamy je w dowolne
miejsce
na życzenie Klienta.

Dla szkód z tytułu ?Odpowiedzialności Cywilnej? sprawcy zapewniamy
nieodpłatnie auto zastępcze!

Pojazdy, którymi dysponujemy to PEUGEOTY 106, 306, 406 i PARTNER.

Przy stałej umowie o współpracy proponujemy najniższą stawkę wynajmu na
polskim rynku w  wysokości:
Klasa Stawka wynajmu w PLN za samochód marki
A  90.00     za dobę  PEUGEOT 106
B 145.00    za dobę  PEUGEOT 306
C 165.00    za dobę  PEUGEOT Partner
D 190.00    za dobę  PEUGEOT 406

W cenę wynajmu wliczone jest pełne ubezpieczenie ?Pakiet PEUGEOT?, a także
nielimitowany przebieg.
Wysoki standard usług oraz krótkie terminy napraw to niewątpliwie nasze
atuty!
Mam głęboką nadzieję, iż nasza oferta spotka się z Państwa zainteresowaniem.

Z poważaniem

Artur Woliński


Źródło: topranking.pl/1595/profesjonalne,naprawy,powypadkowe.php


Temat: Peugeot 206 -vs- Alfa Romeo 147
Rabbit McCroolick <croolick.wyrzu@wyrzucto.go2.plnapisał(a):


oczywiscie, tylko w "japoncach" i "niemcach" nic nie strzyka i sie nie psuje
a mechanicy nie umieja ich naprawiac, bo nigdy ich na warsztacie nie
widzieli, czesci zamiennych tez w sklepach nie ma, bo nic nie trzeba
wymieniac :-P


Mam takie same odczucie jak widzę opinie nt. samochodów japońskich. I za
każdym razem jak się pojawia pytanie na forum o jakąś usterkę w japońcu lub
który serwis polecić, to aż mi się ręce rwą żeby napisać, że nikt mu nie
odpowie bo to się nie psuje, a więc i nie potrzebne są warsztaty i części. A
eksploatację to wszędzie zrobią, bo co można zepsuć w wymianie oleju :))

Poza tym żal mi trochę tych ludzi co wydają ponad 100 tyś zł na auto które się
nie psuje, ale w środku wygląda tragicznie. Niestety japońcom to jeszcze
trochę do nauczenia się zostało jeśli chodzi o wykończenie, stylistykę i
jakość materiałów wnętrza samochodu. Zresztą przy takiej ilości kasy jaką
trzeba włożyć w serwis gwarancyjny to każdy samochód by jeździł bezawaryjnie
:) nawet 10-letni Fiat.

Na pewno bym nie przejmował się opiniami ludzi, którzy mówią że samochodów na
f się nie kupuje i tym podobne bzdury. Jak ktoś jest klocek i się nie zna to i
tak może trafić na odpicowanego japończyka nadającego się na złom.
Sam osobiście używam samochodów niepopularnych i nigdy nie wystąpiły tak
często wymieniane jednym tchem usterki. A miałem Fiata potem Peugeota 306 i za
każdym razem jak sprzedawałem te samochody to mi było trochę żal się z nimi
rozstawać.

Nie znam niestety Alfy, ale jeśli to autko choć trochę jest większe od 206 to
raczej bym się nie zastanawiał... No i najważniejsze, auto musisz sprawdzić
przed kupnem, żeby jakieś miny nie trafić.

Pozdrawiam

PS. Uważam że auta japońskie są ok ale za bardzo przereklamowane, a co za tym
idzie za drogie jak na swoją rzeczywistą wartość. Lekkim przegięciem jest
wydawanie 20 tyś zł na 10 letnie auto (choćby nie wiem jak zadbane a raczej
wypicowane). Poza tym te "japończyki" to zwykle robione w Anglii albo jeszcze
dalej. To już wole francuskie z Francji niż japońskie z Anglii :))


Źródło: topranking.pl/1609/peugeot,206,vs,alfa,romeo,147.php


Temat: TEST MIEJSKI - Po wariacku czy spokojnie?


Slawomir Rubach wrote:
Dobra, ale są inne duże auta, także kombi.
Czemu akurat Mondeo?


Ale mnie kurcze cisniesz.
Wzialem pod uwage kilka kombiakow - rocznik 1996 i kilka nowych w cenie do
40.000 PLZ
1. Nissan Primera - 96
2. Ford Mondeo -96
3. Ford Escort -nowy - ale go nie ma na alokacji na Polske
4. VW Passat -96
5. Daewoo Nubira -nowy
6. Fiat Marea - nowy
7. Peugeot 306 - nowy
8. Skoda Felicia - nowa
9. Seat Cordoba Vario - nowa
10. Fiat Siena HL - nowa
w kilku roznych wersjach silnikowych i z roznym wyposazeniem

Wyszlo mi, ze skoro chce miec w aucie: ABS, Klime, dwie poduchy, metallic
lakier, full elektryke, dobra przesten ladunkowa, wygode podrozy, ekonomiczny a
zarazem mocny silnik - to musze sie zdecydowac na:
Nissana Primere 2.0 lub Forda Mondeo 2.0. Do tej kwoty rocznik 96 lekko bity z
zachodu dostane bez problemu. Za nie bity jakies 2-3 tys wiecej. Mondeo poza
tym nie sa tak bardzieo kradzione. Czesci zamienne sa w dosyc przyzwoitych
cenach i dostepne. AC jest stosunkowo niewysokie - 11.3% plus 25% mojej znizki.
(Primera 11.8%, Passat 14,5%). Fiat Marea i Siena - wciaz jest to Fiat - jakos
nie mam zaufania. Peugeot - tak naprawde wersja, ktora mnie interesuje wyszla
mi total 48.900 - troche za drogo, Seat - 37.000 - ale nie ma nic poza
wspomaganiem
Primera troche mniej mi sie podoba w srodku. Mondeo jest jakby bardziej
przytulny. No i najwazniejsze. te moje KULASY - zmiescily sie tylko w Passacie,
Mondeo, Primerze i Peugeocie. W pozostalych mialem problem - co zrobic z
kolanami :-))))
Stad i decyzja na Mondeo

Adam W


Źródło: topranking.pl/1610/test,miejski,po,wariacku,czy,spokojnie.php


Temat: Co wybrac 306 czy Astra?
Wymagania owszem na S - klase, ale powaznie.
Jezdzilem rok Oplem Astra 2,0 GSI , Peugeota mialem chwile (309 GRD)
Jedyna sugestia na bazie wypowiedzi mojego mechanika jak stwierdzilem, ze
kupuje P 306 TDi "" to bedziesz sobie teraz sam auta naprawial"".
Zreszta francuz jest bardziej awaryjny, drozsze ma czesci na i wiekszy
spodek wartosci.

Alek <a@sam.samorzad.pw.edu.plnapisał(a) w artykule
<35DC7CD5.6E404@sam.samorzad.pw.edu.pl...

Tak, tak ... mam dylemat.
Choc w tej chwili jestem bardziej przekonany do Astry, to zdaje sobie
sprawe, ze byc moze tylko dlatego, ze o Peugocie 306 za malo wiem.

Alternatywy mam takie:
306, 5d, 90KM, elektryka, ABS poduszki....(ktorego moge kupic od reki)
Astra Classic 5d, 100KM, elektryka, ABS poduszki....(ktorego ciagle
szukam)
Nie chodzi mi tu o porownanie cen zakupu (to jest proste) - ale o
porownanie rozwiazan technicznych, usterkowosci i "zadowolenia z auta".

Rocznie robię 15 tys. km. - 90% po mieście. Dwa razy w roku na narty +
wyjazd na wakacje.
Codziennie parkuje w śródmieściu. Najczęściej jeżdżę sam (ale wakacje i
narty w 4 osoby).
Od auta oczekuję:
- wgodnej i ergonomicznej pozycji kierowcy,
- bardzo dobrej widoczności we wszystkich kierunkach,
- bezawaryjności nie niższej niż przeciętna,
- rozsądnego wspólczynnkia dynamika/spalanie (ale raczej nie kosztem
bardzo słabej dynamiki),
- nie najwyższych kosztów części zamiennych i serwisu,
- bagażnika 300-400l,
- dobrych hamulców,
- wystarczającej ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie.

Uklony,
Alek Grzywacz.

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl



Źródło: topranking.pl/1611/co,wybrac,306,czy,astra.php


Temat: Co wybrac 306 czy Astra?
Pare dni jezdzilem 306 ( wersja bez wspomagania - niestety ).
Samochodzik ma srednia dynamike, stosunkowo cichy silnik.
Jezeli Peugeot i masz kase to zdecydowanie 406 ( sama przyjemnosc ).
Astrami to sie duzo najezdzilem ( szczegolnie po serwisach ).
Bardzo awaryjne samochody z wieloma wadami fabrycznymi.
Kumpel pracowal u dealera Opla i pokazywal mi liste wad samochodow
jakie co jakis czas przychodza ( Vectra bije wszystkie na glowe ).
Czesto jestem ostatnio w fabryce Opla w Gliwicach. Po porzadku jaki tam maja
dobrze ze te samochody wogole jezdza. Jezeli chcesz kupic Astre to 1.6 16V.

Alek wrote in message <35DC7CD5.6E404@sam.samorzad.pw.edu.pl...
Tak, tak ... mam dylemat.
Choc w tej chwili jestem bardziej przekonany do Astry, to zdaje sobie
sprawe, ze byc moze tylko dlatego, ze o Peugocie 306 za malo wiem.

Alternatywy mam takie:
306, 5d, 90KM, elektryka, ABS poduszki....(ktorego moge kupic od reki)
Astra Classic 5d, 100KM, elektryka, ABS poduszki....(ktorego ciagle
szukam)
Nie chodzi mi tu o porownanie cen zakupu (to jest proste) - ale o
porownanie rozwiazan technicznych, usterkowosci i "zadowolenia z auta".

Rocznie robię 15 tys. km. - 90% po mieście. Dwa razy w roku na narty +
wyjazd na wakacje.
Codziennie parkuje w śródmieściu. Najczęściej jeżdżę sam (ale wakacje i
narty w 4 osoby).
Od auta oczekuję:
- wgodnej i ergonomicznej pozycji kierowcy,
- bardzo dobrej widoczności we wszystkich kierunkach,
- bezawaryjności nie niższej niż przeciętna,
- rozsądnego wspólczynnkia dynamika/spalanie (ale raczej nie kosztem
bardzo słabej dynamiki),
- nie najwyższych kosztów części zamiennych i serwisu,
- bagażnika 300-400l,
- dobrych hamulców,
- wystarczającej ilości miejsca na nogi na tylnej kanapie.

Uklony,
Alek Grzywacz.

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl



Źródło: topranking.pl/1611/co,wybrac,306,czy,astra.php


Temat: II pytanie: Astra czy 306
Na wstepie wielkie dzieki za opinie o 306.

Do problemu wyboru auta:
- Astra Classic 5d, 100KM, elektryka, ABS poduszki....
- 306, 5d, 90KM, elektryka, ABS poduszki....
podszedlem, poki co, teoretycznie, bo "dane empiryczne" bede mial
dopiero po jazdach probnych 306.

Wymiary/ciezar/bagaznik
Astra: 4051/1696, 1060kg, 360 dm3
306: 4030/1680, 1090kg, 338dm3
Podobnie, ale "+" dla Astry za bagaznik

Moc, moment, do setki, Vmax:
A: 100KM/6200rpm, 148Nm/3500rpm, 11.5sek, 190km/h
306: 90KM/5600rmp, 135Nm/3000rmp, 13.8sek, 179km/h
Drugi "+" dla Astry

Spalanie wg CE93/116
A: 10.7/6.1/7.8 l/100km
306: 10.4/6.2/7. l/100km
Minimalne roznice.

Halas 50km/h (III), 100 (IV), 130 (V), hamowanie ze 100
A: 62/70/73 dB, 41,4m
306: 62/71/75 dB, 42,6m
Maly "+" dla Astry

Ceny czesci zamiennych A/306:
reflektor przedni: 230/288zl.
filtr powietrza: 36/28zl.
blotnik: 320/382zl.
amortyzator przod: 197/297zl.
Taniej dla Opla..

Srednia usterek wg TUV, auta 3 letnie:
A: 2,4% (19 miejsce)
306: 4,2% (62 miejsce)
Coraz bardziej przekonuje sie do Opla.

Utrata wartosci po 3 latach (wg Eurotax)
A: 40,5%
306: 40,7%
Leb w leb.

Z ciekawosci porownalem cene Astry Family 1,6 16V z cena 306 wzbogacona
o wyposazenie takie same jak w Oplu (oba
cenniki z maja, wersje sedan):
Astra: 48000zl (z ubezpieczeniem)
306: 45814zl +1125(metalik)+1038(poduszka
pasazera)+3887(ABS)+1936(radio)+1197(el. lusterka, termometr, auto
wycieraczki)=54997zl +6.5%(ubezpieczenie)=58572zl.
Przy czym w 306 mam ekstra automatyczna regulacje wycieraczek, a w
Astrze rekaw do przewozu nart (co mnie bardzo
cieszy) i "gibane" zaglowki.

Nurtuje mnie pytanie:
Czy polepszenie wlasciwosci jezdnych wynikle z zastosowania tylnej osi
samoskretnej warte jest 10 tys zl?

 Uklony,
Alek Grzwacz

PS (z ostatniej chwili)
Z zalem stwierdzam, ze nie bede mial okazji do przetestowania 306 "na
zywo", bo dealerzy Peugeota nie maja zadnych
samochodow do jazd probnych:-(

Moze, kiedy za kilka lat bede znowu zmienial auto, to dam Peugeotowi
szanse.


Źródło: topranking.pl/1620/ii,pytanie,astra,czy,306.php


Temat: II pytanie: Astra czy 306
Ja sie ciesze ze wybrales Astre (ja glosowalem za ASTRA)
A tak swoja droga to i tak Astra jest lepsza od 306

Alek <a@sam.samorzad.pw.edu.plnapisał(a) w artykule
<35E2D13B.9AC02@sam.samorzad.pw.edu.pl...

Na wstepie wielkie dzieki za opinie o 306.

Do problemu wyboru auta:
- Astra Classic 5d, 100KM, elektryka, ABS poduszki....
- 306, 5d, 90KM, elektryka, ABS poduszki....
podszedlem, poki co, teoretycznie, bo "dane empiryczne" bede mial
dopiero po jazdach probnych 306.

Wymiary/ciezar/bagaznik
Astra: 4051/1696, 1060kg, 360 dm3
306: 4030/1680, 1090kg, 338dm3
Podobnie, ale "+" dla Astry za bagaznik

Moc, moment, do setki, Vmax:
A: 100KM/6200rpm, 148Nm/3500rpm, 11.5sek, 190km/h
306: 90KM/5600rmp, 135Nm/3000rmp, 13.8sek, 179km/h
Drugi "+" dla Astry

Spalanie wg CE93/116
A: 10.7/6.1/7.8 l/100km
306: 10.4/6.2/7. l/100km
Minimalne roznice.

Halas 50km/h (III), 100 (IV), 130 (V), hamowanie ze 100
A: 62/70/73 dB, 41,4m
306: 62/71/75 dB, 42,6m
Maly "+" dla Astry

Ceny czesci zamiennych A/306:
reflektor przedni: 230/288zl.
filtr powietrza: 36/28zl.
blotnik: 320/382zl.
amortyzator przod: 197/297zl.
Taniej dla Opla..

Srednia usterek wg TUV, auta 3 letnie:
A: 2,4% (19 miejsce)
306: 4,2% (62 miejsce)
Coraz bardziej przekonuje sie do Opla.

Utrata wartosci po 3 latach (wg Eurotax)
A: 40,5%
306: 40,7%
Leb w leb.

Z ciekawosci porownalem cene Astry Family 1,6 16V z cena 306 wzbogacona
o wyposazenie takie same jak w Oplu (oba
cenniki z maja, wersje sedan):
Astra: 48000zl (z ubezpieczeniem)
306: 45814zl +1125(metalik)+1038(poduszka
pasazera)+3887(ABS)+1936(radio)+1197(el. lusterka, termometr, auto
wycieraczki)=54997zl +6.5%(ubezpieczenie)=58572zl.
Przy czym w 306 mam ekstra automatyczna regulacje wycieraczek, a w
Astrze rekaw do przewozu nart (co mnie bardzo
cieszy) i "gibane" zaglowki.

Nurtuje mnie pytanie:
Czy polepszenie wlasciwosci jezdnych wynikle z zastosowania tylnej osi
samoskretnej warte jest 10 tys zl?

 Uklony,
Alek Grzwacz

PS (z ostatniej chwili)
Z zalem stwierdzam, ze nie bede mial okazji do przetestowania 306 "na
zywo", bo dealerzy Peugeota nie maja zadnych
samochodow do jazd probnych:-(

Moze, kiedy za kilka lat bede znowu zmienial auto, to dam Peugeotowi
szanse.

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl



Źródło: topranking.pl/1620/ii,pytanie,astra,czy,306.php